Klanten aan het woord

Vaak horen we van deelnemers dat onze trajecten en workshops:

  • bijzonder praktisch zijn,
  • en tegelijk niet plat of glad, dat “we practice what we preach”.
  • erg leuk om mee te maken
  • dat er veel M&M’s zijn
  • en dat ze echt werken.

Tja, daar worden we blij van.

Hier een aantal quotes van deelnemers en opdrachtgevers waar we trots op zijn.

Praktisch en bruikbaar

Ik moet zeggen dat er een aantal praktische en zeer bruikbare tips zijn uitgekomen. Het open zijn tegen je opdrachtgever en zaken in een vroeg stadium naar voren brengen hebben al het eerste meerwerk opgeleverd.
Tim Dielhoff, Adviseur

Oranjewoud

Trusted Advisor

De Trusted AdvisorA training is voor mij een voorbeeld van hoe je training met praktijkervaring verbindt en daarmee resultaat bereikt
Stijn de Keijzer

Capgemini

Al veel trainers gehad, maar...

Anique, heel veel dank voor alles. Ik heb in mijn carrière al heel wat trainers en begeleiders langs zien komen maar moet jou oprecht een compliment maken voor de manier waarop je de dag hebt georganiseerd en uitgevoerd. Ik vind je een geweldige professional en natuurlijk een geweldig mens. Echt iedereen krijgt positieve energie van jou.

Nuffic

Het kan dus wél online

Goh wat heb ik een hoop energie gekregen van onze online teamdag gisteren. Gelachen en ook echt de diepte in, nogmaals: chapeau! Super interactief en persoonlijk. Wij zijn er blij mee.
Biance Küchler – Manager van team Klant en Markt

Ipse de Bruggen

twee mooie klussen

Hoi Jan Willem, Via deze weg wil ik je heel erg bedanken voor de inspirerende sessies en nuttige technieken die je mij hebt aangeleerd. Naast dat ik er zelf veel aan heb gehad heeft het voor RHDHV ook twee mooie klussen opgeleverd. Vriendelijke groet, Bart-Jan Vreman, Royal HaskoningDHV
Bart-Jan Vreman

Royal HaskoningDHV

Open sfeer van fouten mogen maken

Het was een prettig traject waarbij een open sfeer ontstond om in de geborgenheid van de groep te proberen (en fouten te mogen maken) en samen te zoeken naar verbetering. Dit heb ik als waardevol ervaren en komt zeker door de goede begeleiding van Karin.
David (consultant/project manager)

Royal HaskoningDHV

Het is gewoon een onderdeel van mijn werk geworden

Je hebt me een veel zwaardere brug aangereikt tussen inhoud en sales, ipv het kleine loopbruggetje dat ik had. Ik heb commercie meer aan boord getrokken; en toen vervolgens het woord commercie weg gedaan; het is gewoon onderdeel van mijn werk geworden.

Quint Wellington Redwood

Weer zo'n salestraining, dat gaat vast niet werken...

Op de kop af een jaar geleden is Dreamfactory begonnen met een groot aantal van ons enthousiast te krijgen voor het voeren van salesgesprekken en met het aanreiken van allerlei praktische tools en technieken om klanten te verleiden met ons in zee te gaan. Mijn eerste reactie: “hmm, weer zo’n sales training, daar heb ik er al een hoop van gehad, gaat niet werken, is niet mijn ding, maar goed ik doe wel mee”. Deze ochtend heb ik van 2 verschillende organisaties in Maastricht de toezegging gekregen dat ze met ons in zee willen. Een manager kent ons al van haar vorige baan, de ander is de directeur van een bouwbedrijf die we hebben leren kennen toen we bij een corporatie werkten. Van netwerkgesprek naar koopgesprek dus. Ondanks dat ik de technieken nog lang niet allemaal beheers en ze ook nog eens regelmatig in de verkeerde volgorde toepas of soms zelfs vergeet (sorry Maarten), zie je dus dat het werkt. Mijn tip: gewoon doen, oefenen, op je bek gaan, en nog een keer doen.
Fred Verhoog

P5COM

Als je Dreamfactory belt, komt het goed

Gaby de Nijs, opleidingsmanager bij het Ministerie van Defensie en klant van het eerste uur. Binnen het agentschap dat de ICT van Defensie verzorgt, wilde men meer klantgericht gaan werken. Luisteren naar de klant, adviseren wat echt nodig was, én de strijd met commerciële aanbieders aangaan. Wij mochten daarbij helpen. En het compliment van Gaby is inmiddels voor ons een soort lijfspreuk geworden. Als je Dreamfactory belt, weet je dat het goed komt.
Gaby de Nijs

Ministerie van Defensie

Ja dit is goed, dat gaan we doen - in praktijk

Je krijgt het voor elkaar dat we niet alleen tijdens de training denken ‘ja dit is goed, dit gaan we doen’ maar ook daarna. Hoe je dat doet vind ik knap. We hebben het regelmatig over de 70-20-10 theorie en dan denk ik aan jouw training als goed voorbeeld daarvan.
Rineke de Voldere- Opleidingsdeskundige

Bright Alley (werkmaatschappij van Conclusion)

Opdracht gescoord

Hoi Harriet, Zoals je ziet ben ik m’n geheugen aan het opfrissen door ‘Opdrachtgever gezocht’ weer eens door te lezen. En toen moest ik aan jou denken en de boeiende manier hoe je destijds de training verzorgde. Terugkomend op de trechter principes, deze krijgen steeds meer een vaste plek en worden steeds verder aangescherpt. Afgelopen jaar heb ik met een collega een mooie opdracht gescoord, mede dankzij de opgedane kennis uit de cursus. We zitten nu in de uitvoering en zijn lekker druk. (On)bewust groeit m’n netwerk lekker door en krijg is steeds meer vragen over m’n expertise wat weer leidt tot leuke gesprekken, adviezen en werk. Al met al ben ik blij met de opgedane (praktische) kennis en wilde je dat even laten weten. Fijne avond! Groetjes Marco.

Movares

De meest zinvolle en beklijvende training

Wij, als 7 koppig HPE-Team, zijn in een 18 maanden trainingstraject met Jan Willem van Dreamfactory ‘gedoken’, kopje onder gegaan? Echt niet, we kwamen telkens weer boven ???? Ik moet Jan Willem een compliment maken, in 34 jaar dienstverband moet ik absoluut stellen dat dit, -van de vele trainingen die ik in deze periode heb gevolgd-, de meest zinvolle en beklijvende (ja, zoek die maar eens op!) training is die ik heb gevolgd. De diverse sessies hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat we met zijn zevenen anders zijn gaan denken over hoe wij onze klanten op een veel betere manier van dienst kunnen zijn. Ik heb geen van mijn collega’s kunnen ‘ betrappen’ op een negatieve instelling tav deze training, jammer dat ie (bijna ?…) af is !
Arjen Hager

HPE

Ik had mijn bedenkingen

Hallo Anique, Ik wil toch even graag via deze terugkomen op de twee trainingen die ik bij je heb mogen volgen. De eerste was “Omgaan met lastige opdrachtgevers” en de tweede was “Profileren van jezelf en je team”. Ik had mijn bedenkingen. We moesten ons voor twee trainingen opgeven. Ik heb er zeker geen spijt van gehad. Ik kan met veel genoegen terugzien  op beide trainingen. Ik heb er zeker wat aan gehad. Zowel voor mijn werk binnen de SVB als binnen mijn eigen bedrijf. Bij de eerste training kan ik mij goed herinneren hoe je, bij de eerste dag, het programma los liet en inging op wat er in de groep leefde. De tweede dag heb ik ook als zeer positief ervaren. Was een gevoel van een veilige omgeving. Dat heeft met jou te maken, maar ook met de samenstelling van de collega’s van die morgen. De tweede training heb ik zeer goed en prettig ervaren. Dit had zeker te maken met de kleine samenstelling. Goede oefeningen, goede feedback en zoals gisteren een zeer goed discussie. Ik wilde je deze feedback zeker niet onthouden. Met vriendelijke groet en tot ziens. Willem Wallet 
Willem Wallet

SVB

Nare bijsmaak is veranderd...

Beste Maarten, Ik wil je bij deze graag nogmaals bedanken voor de training gisteren. Ik behoorde tot de categorie die vinden dat netwerken en verkopen een nare bijsmaak hebben en zo’n netwerk-initiatief nemen “eng”. Je boek en met name ook de training gisteren hebben dat veranderd. Het is me duidelijk geworden dat je juist heel goed integriteit kunt bewaren en ten toon spreiden in die activiteiten en dat dit zelfs gewaardeerd wordt. Tegelijkertijd even het besef: stom dat ik me dat niet eerder realiseerde, want als anderen mij zo benaderen vind ik dat ook alleen maar prettig. Maar nu dus nog “even doen”! Ik ga je tips opvolgen voor inplannen van de reminder en maken van een maandelijkse afspraak met een collega om elkaar scherp te maken en houden op dat vlak. Nog met enige schroom maar ook verheuging ga ik ook het lijstje bellen om het ijzer te smeden nu het heet is met mensen voor wie de drempel al relatief laag is, om te ervaren hoe dat gaat. Last but not least: wat ik mooi vond om te zien en te horen, is dat je blijk geeft van “practice what you preach” en niet alleen maar een mooi verhaal afdraait. Ik moest bijvoorbeeld glimlachen omdat ik je nooit kon betrappen op gebruik van het woord “maar”, en altijd nadrukkelijk “en” zei, net als in je boek. Veel succes verder met je bedrijf en de activiteiten! Het lijkt me inspirerend om werk te doen waar je in deze mate je ei in kwijt kan. Met vriendelijke groet, Evert van den Berg
Evert van den Berg – project manager

Atos

Begin met de Wondervraag – Het werkt echt!

Door eerst met de wondervraag te beginnen, wordt het daarna veel makkelijker om met je eigen oplossing te komen en achterhaal je beter de echte redenen van de klant in een koopgesprek. Het werkt echt!
Remco Rosmulder

Vreelandgroep

Als je Dreamfactory belt, komt het goed.

Als je Dreamfactory belt, komt het goed.
Gaby de Nijs, hoofd opleidingen DTO (onderdeel Ministerie van Defensie)

Ministerie van Defensie

Meer plezier in commercieel werken

De workshop heeft weer nieuwe inspiratie gegeven. Ik zie dat de medewerkers het leergierig oppakken en er ook aardigheid in hebben. Dankzij de handvatten die je geeft, kunnen we beter in onze eigen kracht staan, hebben we plezier in commercieler werken en merken we ook dat het deuren opent.
Eldrid Bringmann

LUMC Boerhaave Nascholing

Het gaat heel goed

Dag Anique, het gaat heel goed, zelfs met het feedback geven. Het klinkt mogelijk wel raar uit de mond van iemand die bijna 52 is, maar…. Gewoon heel veel oefenen.
Hillary Rozenblad

SVB

Leuk onderdeel van mijn werk...

Sinds het traject heb ik gemerkt dat acquisitie eigenlijk gewoon een leuk onderdeel is van mijn werk. Ik keek er vroeger nogal tegenop, maar door de begeleiding en lekker nuchtere trainingsaanpak van Karin, merk ik nu dat ik het eigenlijk wel gewoon en leuk vind. Dat had ik een half jaar geleden niet gedacht
Merian Koekkoek, consultant

Het Energiebureau

Dagelijkse kost

Ik denk dagelijks terug aan de sessies, voornamelijk de basisbeginselen die je mij hebt meegegeven! – Nee=okay – Vertrouwen is de basis – Goed voor mij-goed voor de klant – Kwaliteit is geen issue – Nu zaaien……. – Geven-ontvangen-bedanken Steeds weer komen ze terug!
B. van Dijck

Basis-Infra

Mooie opdracht

Beste Jan Willem, Hoe gaat het met de verkoop van je nieuwste boek? Ik wilde even een leuk feitje met je delen. De “belronde” van de adva trainingen heeft (na een aantal maanden) voor een mooi resultaat gezorgd… Naar aanleiding van een van mijn telefoontjes met een van mijn oud opdrachtgevers hebben we binnen mijn afdeling een mooie opdracht gescored (150k!!)
Jan-Paul Ouwerkerk

KPN Consulting

Ik was zeer sceptisch

Ik was zeer sceptisch over netwerkgesprekken. Verkopen vind ik een vies woord. Verkopers vind ik van die lastige mensen die alleen maar voor eigen gewin dingen doen. Maar op deze manier met mensen spreken, netwerken en mooie dingen samen doen geeft energie en is voor mij wel een eye-opener. Eigenlijk weet je het wel. Het is alleen zo dat je het in de waan van de dag niet doet.
Edwin van Putten

Bostec (onderdeel van Axians)

Online is leuk

Hi Anique, Erg leuke online-training! Leuke opdrachten, heeft ons zeker aan het denken gezet. Ook de breakouts (en de korte wandeling al helemaal) gingen goed. Ik zie uit naar de volgende training, bedankt! Groeten, Jara
Jara Kloos

Synechron

Van 5 leads naar 2 mooie opdrachten

Ik heb als gevolg van de training veel ingrediënten op sales gebied in mijn rugzak zitten die ik in de praktijk probeer in te zetten/ toe te passen. Afgelopen periode heb ik op deze manier maar liefst 5 leads “gescoord” die uitgemond zijn in 2 mooie opdrachten! Dank dat je vooral de aanwezige deelnemers de juiste aandacht hebt gegeven!
Emiel Hessing – Programmamanager Customer Excellence

Conclusion

Commercie, ik ben het zelfs leuk gaan vinden!

Knap gedaan, deze training heeft mijn reserveringen tegen commerciële trajecten weggenomen. Ik ben het zelfs leuk gaan vinden!
Willem Kieviet

Van Aetsveld

Zoveel eyeopeners

Ook ik kan Jan Willem van de Dreamfactory enorm aanbevelen. Zoveel eyeopeners, heb er dagelijks nog wat aan.
Rien Bosma

BosmaConsulting.nl