Waarom doen ze het niet gewoon?

Zorg dat je consultants en techneuten opdrachtgevers vinden en tevreden houden

Ons eigen boek voor de leidinggevenden van al die consultants, techneuten, ingenieurs en andere slimme inhoudsdeskundigen.

Die leidinggevenden zijn de klanten van Dreamfactory. Zij schakelen ons in om te zorgen dat hun slimme mensen meer ondernemend worden. Daar hebben die leidinggevenden zelf natuurlijk net zo veel (of meer) invloed op dan wij als extern bureau.

Dus het begeleiden van die leiders, is één van de meest effectieve manieren om ondernemerschap in een organisatie te verhogen.

Onze ervaringen daarmee schreven we dit boek.

Kijkje in het boek - de eerste 29 pagina's

De achterflap

Hoe zorg je als leider, dat je consultants en techneuten meer bijdragen aan het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers? Dat ze buiten hun directe vakinhoud wat meer ondernemend zijn.

Zodat bijvoorbeeld:

  • Consultants hun netwerk beter onderhouden en uitbreiden
  • Ingenieurs commerciële kansen bij klanten zien en doorgeven, of nog beter, erop reageren
  • Techneuten eerst de vraag achter de vraag achterhalen, voordat ze enthousiast de inhoud induiken
  • ICT-ers meekijken bij het vinden van nieuwe collega’s
  • Adviseurs zorgen dat het klantcontact doorloopt als een project is afgerond

 

Dat lijkt heel logisch, en dat is het ook. Desondanks gaat dat niet bepaald vanzelf. Hoe krijg je mensen gemotiveerd om bij te dragen aan onderwerpen als het signaleren van opdrachten? Hoe stimuleer je dat ze er tijd voor nemen? En vooral: hoe zorg je dat ze echt in actie komen?

 

Begeleiden van mensen op het ondernemende deel van het werk, vraagt een andere stijl van leidinggeven dan begeleiden op het vakinhoudelijke deel.

Daarmee mochten we de afgelopen jaren veel managers en organisaties helpen. Met veel plezier en succes. En natuurlijk ook met soms de nodige leermomenten voor alle betrokkenen. De ervaring die we daarbij opdeden, delen we graag.

Een boek met best practices en een overzicht van valkuilen. Met een aanpak die helpt om je mensen op ondernemend vlak in beweging te krijgen.

Over de auteurs

Maarten van Os en Jan Willem van den Brink vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten.

De afgelopen jaren mochten ze samen met hun collega’s van Dreamfactory duizenden inhoudelijk sterke professionals en hun leiders helpen bij het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers. 

 

Wil je meer informatie over dit boek, of het direct bestellen? We verwijzen we je graag naar Managementboek.nl