Opdrachtgever Gezocht

Acquireren als onderdeel van je werk

Een recensie over ons eigen boek? Tja, het laatste deel van het boek heeft niet voor niks de titel “schaamteloos nawoord”.

Commercie voor mensen die niet zo van commercie houden is onze specialiteit. En daar waren nog niet zo veel goede boeken over. Dus hebben we die zelf geschreven. Sinds de eerste uitgave in 2010 is het boek 12.000 keer verkocht, zijn we best trots op.

 In 2024 hebben we het helemaal geactualiseerd en uitgebreid met de ervaring die we de afgelopen jaren bij tientallen organisaties en met duizenden consultants, ingenieurs, adviseurs en anderen hebben opgedaan.

 Hieronder kun je een aantal pagina’s bekijken als je wilt, waaronder de leeswijzer en de inhoudsopgave, zodat je kunt zien of het boek voor jou interessant is of niet.

Kijkje in het boek - pagina 1 tot 22

De achterflap

Wat veel inhoudsdeskundige professionals remt bij het actief verwerven van opdrachten, is het gevoel dat ze zichzelf opdringen. Klanten hebben er immers een hekel aan om iets aangesmeerd te krijgen. Ze willen wél graag geholpen worden. Liefst door mensen die ze kunnen vertrouwen en die verstand van de inhoud hebben.

Het is daarom geen gek idee om als professional zelf je opdrachten te verwerven. Je komt eerder aan tafel, en adviseert over de beste oplossingsrichting. Zo word je meer vertrouwd adviseur. En het levert natuurlijk mooiere en beter passende opdrachten op. Wat ook nog eens goed is voor je carrière.
Maar hoe doe je dat op een manier die bij je past? Met de werkwijze en tips uit dit boek vind je makkelijker opdrachtgevers voor jezelf en je collega’s. En wordt opdrachten verwerven een leuker onderdeel van je werk.

Opdrachtgever gezocht geeft antwoord op vragen als:

  • Wat zijn de top 3 manieren om de kans op een opdracht te vergroten?
  • Hoe krijg je op een prettige manier klussen uit je netwerk?
  • Hoe vertel je dat je goed bent, zonder op te scheppen?
  • Hoe kom je bij nieuwe klanten aan tafel zonder koude acquisitie?
  • Hoe voer je een plezierig en effectief koopgesprek?
  • Hoe ga je om met de budgethorde?

Over de auteurs

Jan Willem van den Brink en Maarten van Os zijn professionals die zelf hun opdrachten verwerven. De afgelopen jaren mochten ze samen met hun collega’s van Dreamfactory duizenden inhoudelijk sterke professionals als consultants, ICT-professionals, ingenieurs, techneuten, trainers en andere specialisten en hun leiders begeleiden bij het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers.

Kijkje in het boek - start van hoofdstuk 2

Meer over dit boek weten of direct bestellen? Kijk op managementboek.nl