De vieze smaak bij verkopen en wat daar aan te doen

Win-Win kwadrant

De associaties met het woord “verkopen” zijn bij onze doelgroep, de hoog opgeleide inhoudelijk sterke professional, over het algemeen tamelijk negatief.

En dat is niet gek, want generaties foute verkopers hebben ons geleerd dat je beter maar op kunt passen voor mooie praatjes. En dat die gladjakkers erop uit zijn om jou zo snel mogelijk van je geld af te helpen.

Maar ja, als je nu zelf een opdracht wilt, dan moet je toch af en toe wat aanbieden.

Hoe ga je om met die vieze smaak? Maarten licht toe.

Better to do something imperfectly than to do nothing flawlessly.

Robert Schuller

Dit filmpje is gebaseerd op een hoofdstuk uit ons boek Opdrachtgever Gezocht – Acquireren als onderdeel van je werk.

Als je het wilt gebruiken, stellen we bronvermelding zeer op prijs.

Meer weten over het onderwerp of hoe we jouw organisatie hiermee kunnen helpen? Mail of bel met 0348-741670.