Zeven (t)reden naar een mooie samenwerking

De zevenstaptrap

Veel organisaties willen uiteraard graag loyale klanten, die vaak terugkomen. En nog beter: die andere klanten aandragen. Hoe bereik je dat?

Eerder hadden we het al over de link tussen netwerken en verkopen. Netwerken is niet hetzelfde als verkopen, en het kan wel degelijk direct of indirect tot nieuwe opdrachten leiden.

De zevenstapstrap geeft daarin meer inzicht. Het is een vrije vertaling van het model van John Jantsch en komt van oorsprong uit de marketing.

Er zijn zeven treden om te bewandelen voordat je bij klanten uitkomt die je bij anderen aanbevelen:

Van Know-Like-Trust ga je verder omhoog…

Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn.

Benjamin Franklin

Dit filmpje is gebaseerd op een hoofdstuk uit ons boek Opdrachtgever Gezocht – Acquireren als onderdeel van je werk.

Als je het wilt gebruiken, stellen we bronvermelding zeer op prijs.

Meer weten over het onderwerp of hoe we jouw organisatie hiermee kunnen helpen? Mail of bel met 0348-741670.