Klanten aan het woord
Vaak horen we van deelnemers dat onze trajecten en workshops:
- bijzonder praktisch zijn,
- en tegelijk niet plat of glad, dat “we practice what we preach”.
- erg leuk om mee te maken
- dat er veel M&M’s zijn
- en dat ze echt werken.
Tja, daar worden we blij van.
Hier een aantal quotes van deelnemers en opdrachtgevers waar we trots op zijn.
Commercie, ik ben het zelfs leuk gaan vinden!
Knap gedaan, deze training heeft mijn reserveringen tegen commerciële trajecten weggenomen. Ik ben het zelfs leuk gaan vinden!
Willem Kieviet
Van Aetsveld
Zoveel eyeopeners
Ook ik kan Jan Willem van de Dreamfactory enorm aanbevelen. Zoveel eyeopeners, heb er dagelijks nog wat aan.
Rien Bosma
BosmaConsulting.nl
Weer zo'n salestraining, dat gaat vast niet werken...
Op de kop af een jaar geleden is Dreamfactory begonnen met een groot aantal van ons enthousiast te krijgen voor het voeren van salesgesprekken en met het aanreiken van allerlei praktische tools en technieken om klanten te verleiden met ons in zee te gaan. Mijn eerste reactie: “hmm, weer zo’n sales training, daar heb ik er al een hoop van gehad, gaat niet werken, is niet mijn ding, maar goed ik doe wel mee”. Deze ochtend heb ik van 2 verschillende organisaties in Maastricht de toezegging gekregen dat ze met ons in zee willen. Een manager kent ons al van haar vorige baan, de ander is de directeur van een bouwbedrijf die we hebben leren kennen toen we bij een corporatie werkten. Van netwerkgesprek naar koopgesprek dus. Ondanks dat ik de technieken nog lang niet allemaal beheers en ze ook nog eens regelmatig in de verkeerde volgorde toepas of soms zelfs vergeet (sorry Maarten), zie je dus dat het werkt. Mijn tip: gewoon doen, oefenen, op je bek gaan, en nog een keer doen.
Fred Verhoog
P5COM
Het kan dus wél online
Goh wat heb ik een hoop energie gekregen van onze online teamdag gisteren. Gelachen en ook echt de diepte in, nogmaals: chapeau! Super interactief en persoonlijk. Wij zijn er blij mee.
Biance Küchler – Manager van team Klant en Markt
Ipse de Bruggen
Ik was zeer sceptisch
Ik was zeer sceptisch over netwerkgesprekken. Verkopen vind ik een vies woord. Verkopers vind ik van die lastige mensen die alleen maar voor eigen gewin dingen doen. Maar op deze manier met mensen spreken, netwerken en mooie dingen samen doen geeft energie en is voor mij wel een eye-opener. Eigenlijk weet je het wel. Het is alleen zo dat je het in de waan van de dag niet doet.
Edwin van Putten
Bostec (onderdeel van Axians)
Zowel zakelijk als privé bruikbaar
Ha Mijke en Evert, hartelijk dank voor jullie trainingen bij Tilburg University. Heb hier al meermaals dankbaar gebruik van kunnen maken, zowel zakelijk als ook privé.
Stephan Zwart
Tilburg University
Als je Dreamfactory belt, komt het goed.
Als je Dreamfactory belt, komt het goed.
Gaby de Nijs, hoofd opleidingen DTO (onderdeel Ministerie van Defensie)
Ministerie van Defensie
twee mooie klussen
Hoi Jan Willem, Via deze weg wil ik je heel erg bedanken voor de inspirerende sessies en nuttige technieken die je mij hebt aangeleerd. Naast dat ik er zelf veel aan heb gehad heeft het voor RHDHV ook twee mooie klussen opgeleverd. Vriendelijke groet, Bart-Jan Vreman, Royal HaskoningDHV
Bart-Jan Vreman
Royal HaskoningDHV
Opdracht gescoord
Hoi Harriet, Zoals je ziet ben ik m’n geheugen aan het opfrissen door ‘Opdrachtgever gezocht’ weer eens door te lezen. En toen moest ik aan jou denken en de boeiende manier hoe je destijds de training verzorgde. Terugkomend op de trechter principes, deze krijgen steeds meer een vaste plek en worden steeds verder aangescherpt. Afgelopen jaar heb ik met een collega een mooie opdracht gescoord, mede dankzij de opgedane kennis uit de cursus. We zitten nu in de uitvoering en zijn lekker druk. (On)bewust groeit m’n netwerk lekker door en krijg is steeds meer vragen over m’n expertise wat weer leidt tot leuke gesprekken, adviezen en werk. Al met al ben ik blij met de opgedane (praktische) kennis en wilde je dat even laten weten. Fijne avond! Groetjes Marco.
Movares
geïnspireerd en heb veel geleerd
Hi Mijke, Hartelijk dank voor de e-mail, maar vooral voor alle hulp en kennis die je via deze cursus hebt ons gegeven. Het was geweldig je te ontmoeten… ik voelde me echt geïnspireerd en heb veel geleerd. We zullen samen met Stefanie doorgaan met de inspanningen en acties ondernemen. Ik wens je een fijne zomer en tot ziens Groetjes, Savina Taouki
Savina Taouki
Deerns
Nare bijsmaak is veranderd...
Beste Maarten, Ik wil je bij deze graag nogmaals bedanken voor de training gisteren. Ik behoorde tot de categorie die vinden dat netwerken en verkopen een nare bijsmaak hebben en zo’n netwerk-initiatief nemen “eng”. Je boek en met name ook de training gisteren hebben dat veranderd. Het is me duidelijk geworden dat je juist heel goed integriteit kunt bewaren en ten toon spreiden in die activiteiten en dat dit zelfs gewaardeerd wordt. Tegelijkertijd even het besef: stom dat ik me dat niet eerder realiseerde, want als anderen mij zo benaderen vind ik dat ook alleen maar prettig. Maar nu dus nog “even doen”! Ik ga je tips opvolgen voor inplannen van de reminder en maken van een maandelijkse afspraak met een collega om elkaar scherp te maken en houden op dat vlak. Nog met enige schroom maar ook verheuging ga ik ook het lijstje bellen om het ijzer te smeden nu het heet is met mensen voor wie de drempel al relatief laag is, om te ervaren hoe dat gaat. Last but not least: wat ik mooi vond om te zien en te horen, is dat je blijk geeft van “practice what you preach” en niet alleen maar een mooi verhaal afdraait. Ik moest bijvoorbeeld glimlachen omdat ik je nooit kon betrappen op gebruik van het woord “maar”, en altijd nadrukkelijk “en” zei, net als in je boek. Veel succes verder met je bedrijf en de activiteiten! Het lijkt me inspirerend om werk te doen waar je in deze mate je ei in kwijt kan. Met vriendelijke groet, Evert van den Berg
Evert van den Berg – project manager
Atos
Als je Dreamfactory belt, komt het goed
Gaby de Nijs, opleidingsmanager bij het Ministerie van Defensie en klant van het eerste uur. Binnen het agentschap dat de ICT van Defensie verzorgt, wilde men meer klantgericht gaan werken. Luisteren naar de klant, adviseren wat echt nodig was, én de strijd met commerciële aanbieders aangaan. Wij mochten daarbij helpen. En het compliment van Gaby is inmiddels voor ons een soort lijfspreuk geworden. Als je Dreamfactory belt, weet je dat het goed komt.
Gaby de Nijs