Waar komt die krokodil vandaan?

De krokodil is je vast niet ontgaan. Staat op de site, onze boeken, onze kaartjes. Wat is het verhaal?

Toen we in 2010 de eerste versie van ons boek Opdrachtgever Gezocht schreven, zochten we daar een omslag bij. Het mocht natuurlijk geen typische sales uitstraling hebben, omdat ons boek bedoeld is voor mensen die van nature nogal een hekel hebben aan sales.

Te mooie stock modellen die enthousiast elkaar high-fiven, dat past niet bij ons en de doelgroep.

Onze toenmalige planner, Cornelie, kan goed tekenen, en we vroegen haar om een symbool te ontwerpen dat bij onze doelgroep past. Cornelie zat net in haar dierenperiode. Het wijze uiltje wellicht? Nee, dat past wel bij de doelgroep maar niet bij commercie.

Na wat omzwervingen kwamen we op een dier dat al heel lang bestaat, en onder water ligt te loeren op zijn prooi, die hij dan ineens bespringt met scherpe tanden. Kijk, dat lijkt wat op klassieke sales, dachten we.

 

En omdat het over onze doelgroep gaat, moest het natuurlijk wel een aardig krokodilletje worden, dat het goed voorheeft met de ander.

 

Een van de eerste klanten waar we dat boek gebruikten vertelde ons: Tja, ik hoop niet dat je het erg vindt, maar wij noemen het intern De Krokotraining. Vonden wij niet erg, en zo ging de kroko een steeds grotere rol spelen.

 

Foto's van de opening van het pand in Woerden

Bij het openingsfeest van ons pand in Woerden in 2019 heeft de ingehuurde catering jeugd zich uitgeleefd...