Waar doen we het voor?
Over dreamfactory
Het start met onze droom. En ja, dat is een beetje zweverig. Als je ons kent weet je dat we juist graag met onze voeten op de grond staan. Toch willen we je vertellen waarom we het allemaal doen. Naast natuurlijk gewoon een leuke baan met leuk collega’s en idem klanten.
We vinden het mooi als mensen hun werk zinvol en leuk vinden. Want aan werken besteden veel mensen een groot deel van hun tijd.
Dat mensen in hun werk hun passie kunnen leven, hun onbenut potentieel benutten. En tegelijkertijd plezier maken.
We hebben iets met samen werken. Met plezier en resultaat. Met zorgen dat de wereld via jouw organisatie een klein beetje mooier wordt.
Bij een koopsignaal geldt: Ja is Hoera en Nee is oké. (En een klant in nood geen hulp aanbieden, is dan weer niet oké.)
Dreamfactory
Oud pand in Woerden
Dat doen we met z’n tienen vanuit een plezierig pand uit 1850 in Woerden. Leuk stadje. Fijne horeca ook.
Veel mensen zeggen dat ze zich snel thuis voelen bij ons. Dat vinden we fijn.
Wat vinden we belangrijk?
Onze drie kernwaarden
Resultaat
We willen iets bereiken. Zorgen dat er genoeg mooi werk is. En dat werk van mensen leuker of beter maken.
Dat willen we ook graag blijvend. Dus als het de volgende reorganisatie weer gedaan is met de pret, dan hoeft het van ons niet zo.
Graag meetbaar effect
En als het even kan meetbaar. In omzet, of medewerker tevredenheid of klanttevredenheid. Maar sommige zaken zijn wat minder goed meetbaar, en toch belangrijk. Zoals minder gedoe. Dus zowel mensen die zeggen dat ze hun werk beter, leuker, gaver vinden als een cijfer in de maandrapportage dat de goede kant op gaat.
Blijvend verschil, er moet wel concreet iets veranderd zijn – anders hoeft het niet van ons.
Plezier (vrij kind)
We willen zelf natuurlijk ook plezier hebben. Het is allemaal wel belangrijk, maar dat hoeft niet altijd zo serieus genomen te worden. Het zit voor ons in zaken als:
- Plezier
- Echtheid
- Inspiratie
Vertrouwen
Bij onze trajecten gaat het vaak over de rol van de vertrouwde adviseur. We vinden vertrouwen zelf ook erg belangrijk. Dat betekent onder andere: Oprecht zijn. Benoemen wat is.
Zorgvuldig in plaats van voorzichtig
Geen politieke spelletjes of spreadsheetfundamentalisme
Kwaliteit leveren
- Practice what you preach
- Ook zelf continu blijven leren
Onze missie
Organisaties leren om hun potentieel te benutten en daarmee hun impact aan de buitenwereld te laten zien. Zodat de organisaties toegevoegde waarde hebben, met plezier werken en “stoppen met onzinspelletjes spelen”.
We doen dat door de inhoudelijk sterke professionals een expliciete ondernemende rol te geven
Als je inhoudelijk werk doet, heb je daar een klant of afnemer voor nodig. Als je alleen maar leuk werk doen, en niemand betaalt daarvoor, dan is dat een hobby. Niks mis mee natuurlijk. En onhandig als je er je brood mee wilt verdienen.
Zo’n klant moet je dus eerst vinden, en vervolgens tevreden houden.
Daarbij valt het volgende op:
- Kennis alleen is niet voldoende voor tevreden klanten. De klant wil geholpen worden met zijn probleem, niet een dosis kennis over zich heen gestort krijgen.
- Klanten denken steeds beter te weten wat ze nodig hebben. De patiënt heeft op internet al gevonden welk medicijn de dokter moet voorschrijven.
- De professional heeft de neiging om (te) snel met de oplossing te komen. De “U vraagt wij draaien” mentaliteit heeft echter als nadeel dat je niet echt in een partnerrol komt. En dat je het risico loopt dat het het verkeerde probleem oplost.
- Onze klanten willen liever geen concurrentie op prijs. Door de lagelonenlanden en ZZP-ers is er altijd iemand te vinden die goedkoper is. Je zult dus op een andere manier waarde moeten toevoegen.
- Problemen zijn steeds minder te isoleren. Als de klant en de professional niet samenwerken lukt het niet om het probleem goed te omschrijven en om een goede oplossing te vinden.
Wij denken dat partner zijn de leukste manier is om levensvatbaar te zijn. En dat betekent wel dat de taken van (sales)manager en professional veranderen. De doorsnee professional is op deze “verkopende” taken van nature niet zo dol en hij is er minder goed in. Dat vraagt wat van de hele organisatie.
Daarbij helpen we graag. We zetten onze kennis en ervaring met veel plezier en enthousiasme in.