Waar doen we het voor?

Over dreamfactory

Het start met onze droom. En ja, dat is een beetje zweverig. Als je ons kent weet je dat we juist graag met onze voeten op de grond staan. Toch willen we je vertellen waarom we het allemaal doen. Naast natuurlijk gewoon een leuke baan met leuk collega’s en idem klanten.

We vinden het mooi als mensen hun werk zinvol en leuk vinden. Want aan werken besteden veel mensen een groot deel van hun tijd.

Dat mensen in hun werk hun passie kunnen leven, hun onbenut potentieel benutten. En tegelijkertijd plezier maken.

We hebben iets met samen werken. Met plezier en resultaat. Met zorgen dat de wereld via jouw organisatie een klein beetje mooier wordt.

Bij een koopsignaal geldt: Ja is Hoera en Nee is oké. (En een klant in nood geen hulp aanbieden, is dan weer niet oké.)

Dreamfactory

Oud pand in Woerden

Dat doen we met z’n tienen vanuit een plezierig pand uit 1850 in Woerden. Leuk stadje. Fijne horeca ook.

Veel mensen zeggen dat ze zich snel thuis voelen bij ons. Dat vinden we fijn.

Wat vinden we belangrijk?

Onze drie kernwaarden

Resultaat

We willen iets bereiken. Zorgen dat er genoeg mooi werk is. En dat werk van mensen leuker of beter maken.

Dat willen we ook graag blijvend. Dus als het de volgende reorganisatie weer gedaan is met de pret, dan hoeft het van ons niet zo.

Graag meetbaar effect

En als het even kan meetbaar. In omzet, of medewerker tevredenheid of klanttevredenheid. Maar sommige zaken zijn wat minder goed meetbaar, en toch belangrijk. Zoals minder gedoe. Dus zowel mensen die zeggen dat ze hun werk beter, leuker, gaver vinden als een cijfer in de maandrapportage dat de goede kant op gaat.

Blijvend verschil, er moet wel concreet iets veranderd zijn – anders hoeft het niet van ons.

Plezier (vrij kind)

We willen zelf natuurlijk ook plezier hebben. Het is allemaal wel belangrijk, maar dat hoeft niet altijd zo serieus genomen te worden. Het zit voor ons in zaken als:

  • Plezier
  • Echtheid
  • Inspiratie
Je merkt dat er tijdens onze trajecten veel gelachen wordt. Vinden wij een goed teken. En zelf ook erg plezierig natuurlijk.

Vertrouwen

Bij onze trajecten gaat het vaak over de rol van de vertrouwde adviseur. We vinden vertrouwen zelf ook erg belangrijk. Dat betekent onder andere: Oprecht zijn. Benoemen wat is.

Zorgvuldig in plaats van voorzichtig

Geen politieke spelletjes of spreadsheetfundamentalisme

Kwaliteit leveren

  • Practice what you preach
  • Ook zelf continu blijven leren

Onze missie

Organisaties leren om hun potentieel te benutten en daarmee hun impact aan de buitenwereld te laten zien. Zodat de organisaties toegevoegde waarde hebben, met plezier werken en “stoppen met onzinspelletjes spelen”.

We doen dat door de inhoudelijk sterke professionals een expliciete ondernemende rol te geven

Hoe zien we dat? (Onze visie dus)

Als  je inhoudelijk werk doet, heb je daar een klant of afnemer voor nodig. Als je alleen maar leuk werk doen, en niemand betaalt daarvoor, dan is dat een hobby. Niks mis mee natuurlijk. En onhandig als je er je brood mee wilt verdienen. 

Zo’n klant moet je dus eerst vinden, en vervolgens tevreden houden.

Daarbij valt het volgende op:

  • Kennis alleen is niet voldoende voor tevreden klanten. De klant wil geholpen worden met zijn probleem, niet een dosis kennis over zich heen gestort krijgen.
  • Klanten denken steeds beter te weten wat ze nodig hebben. De patiënt heeft op internet al gevonden welk medicijn de dokter moet voorschrijven.
  • De professional heeft de neiging om (te) snel met de oplossing te komen. De “U vraagt wij draaien” mentaliteit heeft echter als nadeel dat je niet echt in een partnerrol komt. En dat je het risico loopt dat het het verkeerde probleem oplost.
  • Onze klanten willen liever geen concurrentie op prijs. Door de lagelonenlanden en ZZP-ers is er altijd iemand te vinden die goedkoper is. Je zult dus op een andere manier waarde moeten toevoegen.
  • Problemen zijn steeds minder te isoleren. Als de klant en de professional niet samenwerken lukt het niet om het probleem goed te omschrijven en om een goede oplossing te vinden.
 
Bovenstaande betekent dat je een keuze moet maken hoe je als B2B organisatie in de (interne) markt wilt staan. Concurreren op prijs is niet de leukste optie. Wat dan wel kan is: Partner van je klant worden. De rol van vertrouwde adviseur. Je helpt je klant om het probleem inzichtelijk te krijgen en daarmee begint ook het oplossen ervan.
 

Wij denken dat partner zijn de leukste manier is om levensvatbaar te zijn. En dat betekent wel dat de taken van (sales)manager en professional veranderen. De doorsnee professional is op deze “verkopende” taken van nature niet zo dol en hij is er minder goed in. Dat vraagt wat van de hele organisatie.

Daarbij helpen we graag. We zetten onze kennis en ervaring met veel plezier en enthousiasme in.

De meest zinvolle en beklijvende training

Wij, als 7 koppig HPE-Team, zijn in een 18 maanden trainingstraject met Jan Willem van Dreamfactory ‘gedoken’, kopje onder gegaan? Echt niet, we kwamen telkens weer boven ???? Ik moet Jan Willem een compliment maken, in 34 jaar dienstverband moet ik absoluut stellen dat dit, -van de vele trainingen die ik in deze periode heb gevolgd-, de meest zinvolle en beklijvende (ja, zoek die maar eens op!) training is die ik heb gevolgd. De diverse sessies hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat we met zijn zevenen anders zijn gaan denken over hoe wij onze klanten op een veel betere manier van dienst kunnen zijn. Ik heb geen van mijn collega’s kunnen ‘ betrappen’ op een negatieve instelling tav deze training, jammer dat ie (bijna ?…) af is !
Arjen Hager

HPE